Στη σκιά του Αυγερινού – Σοφία Βόικου

sofia_voikouΜόλις τελείωσα το βιβλίο της Σοφίας Βόικου «Στη σκιά του Αυγερινού» μου ήρθε συνειρμικά στο μυαλό το απόφθεγμα του Ζαν ντε Λα Μπριγιέρ, πως το γράψιμο ενός βιβλίου είναι τέχνη, όπως το φτιάξιμο ενός ρολογιού.

Εξαιρετικά δομημένο, με άρτια αφηγηματική δομή, μεγάλο σεβασμό στην ελληνική γλώσσα και γνήσιους μυθιστορηματικούς ήρωες, οι οποίοι είναι άκρως ανατρεπτικοί, επαναστατικοί, εκρηκτικοί, με ακραία πάθη και βίαιες διεκδικήσεις του οράματος τους, ανταποκρίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις επιταγές της τέχνης της λογοτεχνίας.

Με φόντο την Αθήνα του Μεσοπολέμου και το Παρίσι της δεκαετίας του ’30, αναπαριστά με αμιγώς κινηματογραφικό και αριστοτεχνικό τρόπο από τη μια πλευρά τα ήθη και της επιταγές της αριστοκρατικής κοινωνίας της εποχής, η οποία απαιτεί τον απόλυτο συμβιβασμό των ατόμων προς αυτή και την καταπάτηση κάθε προσωπικής τους επιθυμίας και από την άλλη ξετυλίγεται μπροστά στον αναγνώστη ο κόσμος της τέχνης, ένας κόσμος που αποτινάσσει με βδελυγμία τις νόρμες και τους νόμους ενός φαινομενικά ιδεατού κοινωνικού ιστού.

Σε αυτή την περιρρέουσα ατμόσφαιρα γεννιέται και διαδραματίζεται η θυελλώδης σχέση της αντισυμβατικής γλύπτριας ΤερέSti_skia_tou_avgerinouζας Βολάνη, η οποία σπάει όλους τους δεσμούς της με το παρελθόν και την οικογένεια της με τον διάσημο γλύπτη Άγγελο Αυγερινό.

Η σχέση διατηρείται και επιβιώνει όσο διάστημα η μαθήτρια βρίσκεται στη σκιά του δασκάλου της και τον υποστηρίζει με τη δική της έμπνευση όταν η δική του εξανεμίζεται και μοιάζει με τα λιμνάζοντα νερά ενός βάλτου.

Όταν όμως, η μαθήτρια ξεπερνά τον δάσκαλο, ανοίγουν οι ασκοί του Αιόλου, και σηματοδοτούν την αρχή του τέλους. Ένα τέλος στο οποίο οι όροι αντιστρέφονται, ο Αυγερινός βρίσκεται στη σκιά της Τερέζας.

Οι ήρωες είναι έντονοι, παθιασμένοι, διεκδικητικοί και η καλή τους φύση εναλλάσσεται σε ανύποπτο χρόνο με την κακή, αφανίζοντας κάθε υπόνοια ενδιάμεσης απόχρωσης.

Αυτή είναι η ειδοποιός διαφορά στη λογοτεχνική γραφή της Σοφίας Βόικου, η οποία την διαφοροποιεί από την στεγνή δομή με τα διακριτά όρια των καλών και κακών ηρώων, που έχουμε συνηθίσει στη σύγχρονη ελληνική λογοτεχνία, και η εν λόγω διαφορά αποτελεί και τον λόγο για τον οποίο αυτό το βιβλίο πρέπει να διαβαστεί.

Διαβάστε ένα σύντομο βιογραφικό και την αποκλειστική συνέντευξη της συγγραφέα

στη Βένη Παπαδημητρίου για το womland

Άρια Σωκράτους



Η Άρια Σωκράτους γεννήθηκε στην Κύπρο. Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Από το 2004 εργάζεται ως Λειτουργός Ραδιοτηλεόρασης στην Αρχή Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου, ενώ στο παρελθόν εργάστηκε ως Δημοσιογράφος σε ραδιόφωνο και σε περιοδικά. Παράλληλα, αρθρογραφεί σε ηλεκτρονικά περιοδικά. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά και Ισπανικά. «Της μοίρας παιχνίδια» είναι το πρώτο της βιβλίο. Η προσωπική της ιστοσελίδα http://www.ariasocratous.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s