Σπύρος Ποδαράς: Ένας “ανώνυμος” λογοτέχνης που αξίζει να προσέξουμε

podaras spirosΕίναι … “anonymous”… Ο Χάκερ, ο εισβολέας των ψυχών μας.. Παραβιάζει τα συναισθήματά μας, μας συγκινεί, μας κάνει να κλαίμε και να είμαστε ευσυγκίνητοι.. Μας θυμίζει τα παιδικά μας χρόνια, τους δικούς μας ανθρώπους από το παρελθόν…

Εκείνους που μας μεγάλωσαν… Μας ανάθρεψαν.. Εισβάλλει στη συνείδησή μας, με λόγια που προβληματίζουν βαθειά,  όσους.. προβληματίζονται.. Εισβάλλει στην ανθρωπιά μας… Χτυπάει καμπανάκι σε κάθε μας συναίσθημα.. Πάντα για το καλό.. Και το βγάζει από μέσα μας, χωρίς να προσπαθήσει πολύ.. Γενικώς.. Διευθύνει την ορχήστρα του υποσυνείδητου του καθενός μας, που τον διαβάζουμε, κάθε φορά που γράφει..

Άρα… είναι ένας anonymous, επώνυμος!!!
Είναι ο Σπύρος Ποδαράς, ένας ευαίσθητος άνθρωπος, που γράφει στο Facebook… Εκεί τον γνωρίσαμε και εκεί είμαστε σε επαφή μαζί του..
Γράφει λογοτεχνία και ποίηση.. Άρχισε να γράφει, για να… κρύψει το κλάμα του… την ευαισθησία του.. Ερωτευμένος με τη ζωή, τη συγγραφή, τη γυναίκα του, βρίσκειspiros podaras χρόνο να βρίσκεται μαζί μας, από τα άγρια χαράματα…. Εκείνη την ώρα μαγειρεύει και σερβίρει τραχανά, που σήμερα αποκαλύπτεται πως… δεν ξέρει να μαγειρεύει… Ο Σπύρος Ποδαράς, δεν περίμενε πως θα του έκανα πραγματικά μια συνέντευξη…. Έπεσε έξω..
Δηλαδή, θα πρέπει να είναι κανείς επώνυμος συγγραφέας για να κάνουμε συνέντευξη;; Όχι βέβαια..
Ο Σπύρος μας, θα είναι επώνυμος σε εμάς τώρα πια, …αύριο… ποιος ξέρει;;;

Διαβάστε μας.. και σίγουρα δεν θα χάσετε… 

ΣΕ ΨΑΧΝΩ 9/11/2012 Σ.Π.
Ομίχλη παντού
κουνώ τα χέρια
αριστερά δεξιά πάνω κάτω
αγωνιώ φοβάμαι ιδρώνω
χάθηκα αγάπη μου στον κόσμο σου
Ομίχλη παντού
η καρδιά δεν ακούει
τα μάτια δεν βλέπουν
πέτρες παντού ματώνω
φωνάζω, μα δεν ακούω
βοήθεια
χάθηκα αγάπη μου στον κόσμο σου
Ομίχλη παντού τρέχω, μα είμαι εδώ
ρωτώ, μα δεν απαντούν
χάθηκα μωρέ
κάνε κάτι σε παρακαλώ
 
Ομίχλη παντού
μα, να το φως
οι πέτρες έγιναν άνθη
η ομίχλη γίνεται ζωή
σε βρήκα αγάπη μου στον κόσμο μου
Ανοίγω τα χέρια να σ’ αγκαλιάσω
φοβάμαι μην σε χάσω
Η Βένη Παπαδημητρίου συζητά αποκλειστικά με τον Σπύρο Ποδαρά για το WomLand.
1)  Πότε άρχισες να γράφεις;

Όσο θυμάμαι τον εαυτό μου έγραφα, είτε ημερολόγιο, το οποίο βέβαια γράφω μέχρι σήμερα, είτε ποιήματα, είτε σκέψεις. Να φανταστείς ένα απο τα πρώτα δώρα που ζήτησα ήταν μια γραφομηχανή, την οποία ποτέ δεν πήρα λόγω φτώχειας.

2)  Τι σε ώθησε; Τι ήταν αυτό που σε έκανε να σκύψεις για πρώτη φορά και να γράψεις στο χαρτί;

Γενικά, είμαι πολύ ευαίσθητος άνθρωπος, σε βαθμό που κλαίω με το παραμικρό. Μπορεί με μια είδηση, μπορεί με ένα κίτρινο δένδρο, μπορεί με ένα χαμόγελο από το παιδί μου.. Αυτό πιστεύω ότι ήταν και η αιτία για να πιάσω το μολύβι – ήθελα να δικαιολογήσω αυτό το κλάμα.

3)  Υπάρχουν γραπτά σου, στο συρτάρι; Κάποια πολύ δικά σου, που δεν τα έχει διαβάσει κανείς;

Γραπτά στο συρτάρι μου υπήρχαν υπάρχουν και θα υπάρχουν ίσως να βγούν αλλοιωμένα κάποια στιγμή είμαι παθιασμένος με τον Ερωτα και μπορώ να γράφω μέρα νύχτα γι’ αυτόν – δεν ξέρω αν είναι έτοιμοι να τα διαβάσουν αυτοί που θα ήθελα. Όταν υπηρετούσα έγραφα κάθε μέρα, απο την πρώτη έως την μερα της απόλυσης μου, και ένα ερωτικό γράμμα στην γυναίκα μου.

4)  Πως αισθάνεσαι όταν γράφεις;

Η χαρά δεν με αφήνει να γράψω, γιατί γλεντά το μυαλό, αλλά γενικά, επειδή έχω πολύ την αίσθηση του χιούμορ, το ελέγχω. Μπορώ να γράφω σε μαραθώνιο στuλ χρειάζομαι μόνο ησυχία, μουσική και ένα καλό στυλό, που να γλυστρά η μελάνη. Πιστεύω ότι συνήθως η θλίψη σε κάνει να γράψεις.

5)  Έχεις συγκεκριμένες ώρες που εμπνέεσαι, ή κάθε στιγμή έχεις κάτι στο μυαλό σου;; Η ζωή, η καθημερινότητά της, οι εικόνες που βλέπεις, σου δίνουν έναυσμα να γράψεις, ή είναι κάτι από μέσα σου; ..Σκέψεις καθαρά δικές σου;;

Μπορώ να γράψω ακούγοντας μια λέξη στις ειδήσει, ή βλέποντας μιά γριούλα, από τα πάντα. Το θέμα είναι ότι πρέπει να το γράψω εκείνη την ώρα, γιατί μετά το στύβω για να βγεί και δεν θέλω. Πιστεύω ότι είμαι γρήγορος στο γράψιμο για την πρώτη φάση, γιατί μετά όταν φύγει το συναίσθημα γίνονται κάποιες αλλαγές.

6)  Η σύζυγος και τα παιδιά σου, πως βλέπουν τη συγγραφική σου τάση;; Σου συμπαραστέκονται, τους αρέσει;; Σου ασκούν κριτική;

Δεν μπορώ να πω ότι τους έχω σύμμαχου. Η ευαισθησία δύσκολα αναγνωρίζεται από τα παιδιά, τουλάχιστον μιας και πάλεψα για να επιζήσω και έβγαζα ένα άλλο πρόσωπο όταν με γνώριζαν. Εξάλλου λειτουργώ, συνήθως, εν θερμό και αυτό είναι φρένο στην ζωή μου στις σχέσεις μου. Πιστεύω ότι τους αρέσει, ..αλλά ο μπαμπάς να μιλά και να γράφει για ακρογιάλια και στην συνέχεια να μαλώνει με τον γείτονα είναι κάπως. Η γυναίκα μου όμως είναι πάντα δίπλα μου διαβάζει ότι γράφω, αλλά δεν μιλά στα θετικά, ..λέει την γνώμη της σε κάτι που δεν της αρέσει.

7)  Πως συνδυάζεις τόσες ώρες δουλειάς και γράψιμο;; Πότε γράφεις εφόσον δουλεύεις πολλές ώρες;;

Γράφω σε κάθε κενό μου, ακόμη και στο να σταματήσω το αμάξι στην άκρη, γιατί κάτι σκέφτηκα και φοβάμαι μην το χάσω. Αργά το βράδυ ακόμη και να ξυπνήσω για να συμπληρώσω ένα γραφτό μου. Ο πατέρας μου λέει, δεν υπάρχει δεν μπορώ, υπάρχει δεν θέλω, και εγώ θέλω να γράφω και μπορώ.

8)  Σκέπτεσαι κάποια στιγμή να γράψεις βιβλίο; Να εκδώσεις τα γραπτά σου;;

Ήδη, παλεύω τώρα κάτι που σκέφτομαι να το εκδώσω, αν και δεν είναι αυτοσκοπός. Θέλει χρόνο και η εποχή λόγω κρίσης με αποσπά από το όνειρό μου, αλλά δεν θα το βάλω κάτω, αν δεν αδειάζω το μυάλο μου θα πνιγεί. Έχω και μιά συλλογή ποιημάτων, θα δώ.. Έφτασα σε ηλικία να παλέψω και για μένα.

9)  Διαβάζεις βιβλία; Εχεις κάποιες προτιμήσεις ;

Δεν είμαι βιβλιοφάγος με την έννοια του καθημερινού διαβάσματος. Διαβάζοντας ονειροπολώ, κατεβάζω το βιβλίο και πλέκω τις ιστορίες μου, και αυτό γίνεται συνέχεια. Με αποσπά πολύ ώρα το γράψιμο, τουλάχιστον τα τελευταία 2 χρόνια. Προτιμήσεις ιδιαίτερες δεν έχω, φτάνει να έχει ενδιαφέρον για μένα το βιβλίο, αλλιώς το σταματώ.

10)  Ο έρωτας τι ρόλο παίζει στη ζωή σου;;

Ο ΕΡΩΤΑΣ είναι η ανάσα μου, δεν μπορώ να ζήσω αλλιώς. Έρωτας για μένα δεν σημαίνει σώνει και καλά το αντίθετο φίλο.. Έρωτας είναι πολλά πράγματα… είμαι ερωτευμένος με τα μολύβια μου, την ζωή μου, τον ήλιο, την θάλασσα, και σίγουρα και πάντα με την γυναίκα μου, την οποία υπεραγαπώ.

11)  Στη συγγραφή; Ο έρωτας;; Οι γυναίκες στη ζωή σου;; Έπαιξαν ρόλο στην έμπνευση;;

Από τα 20 μου είμαι ερωτευμένος και παντρεμένος με την γυναίκα μου. Αυτή είναι η έμπνευση μου, και σίγουρα το όνειρο του απαγορευμένου παθιάζει το χέρι της φαντασίας. Ερωτευόμαστε πλατωνικά όλοι μας σε όλη την διάρκεια της ζωής μας. Οπότε είχα πηγές έμπνευσης.

12)  Στη διάρκεια των ταξιδιών που κάνεις κάθε μέρα, τι σκέπτεσαι; ΣΤτις χώρες που πας, παρατηρεις, καταγράφεις τη ζωή εκεί; Θα αναφερθείς με γραπτά κάποτε στα όσα έχεις δει;;

Στα ταξίδια μου βλέπω, μαθαίνω, παρατηρώ. Έχει τύχει να σταματήσω και να μιλήσω με κάποια γιαγιά, ή παππού και τα έχω μεταφέρει κιόλας στο μπλέντερ FB. Είμαι γενικά πάρα πολύ περίεργος άνθρωπος. Αυτό άλλοτε με έμπλεξε και άλλοτε όχι, αλλά δεν με πειράζει.. Έφτασα στα 54 μου χρόνια έτσι, και έτσι θα πορευτώ.

13)  Μαγειρεύεις; Πιστεύεις πως ο έρωτας περνάει και από το στομάχι;; (όπως λένε..)

Δεν ξέρω να μαγειρεύω τίποτε, δεν <με> αρέσει, αλλά είμαι καλοφαγάς… Θέλω πολλά στο τραπέζι και ας μην τρώω το πιάτο με το φαί μου, και εννοείται ότι ο έρωτας περνά από το στομάχι. Και όσο περνούν τα χρόνια και από το ποτήρι χρειάζεται και λίγο τσίπουρο χαχα

14)  Τι είναι φιλία για σένα; Πιστεύεις στη φιλία; Υπάρχουν και σήμερα φίλοι; Αληθινοί;

Φιλία υπάρχει και ας μην την έχουμε εμείς. Εννοώ αν δεν έχουμε εμείς φίλους, δεν σημαίνει ότι όλος ο κόσμος είναι έτσι Έχω φίλους 30 χρόνια, τους οποίους βλέπω κάθε καλοκαίρι, και όμως είναι φίλοι με όλη την έννοια. Ο καθημερινός φίλος είναι φθορά, παρέα ναι, καθημερινή, αλλά φίλος όχι. Βέβαια και οι συνθήκες είναι τέτοιες που και να θέλεις δεν μπορείς..  η ζωή μας έκανε αγάλματα κρύα και απόμερα.

15)  Μέσα στο φέις μπουκ, συνάντησες μόνο καλούς ανθρώπους; ¨Η και κακούς;;

Γνώρισα καλούς αόρατους ανθρώπους στο fb, όπως είσαι εσύ. H πείρα που μπορεί να έχω στην ζωή μου επιτρέπει να μην έχω γνωρίσει αόρατους κακούς ανθρώπους. Άλλο το καλή σου μέρα, και άλλο το μέρα.

16)  Πως αισθάνεσαι όταν τα γραπτά σου αρέσουν στα μέλη των ομάδων; Η επικοινωνία μέσω του φέις σε καλύπτει;

Όσο για τα γραπτά μου στο μπλέντερ είμαι 1 χρόνο, ήταν και είναι αναπάντεχο για μένα να αρέσουν τα γραπτά μου, γιατί πιο μπροστά εγώ τα έγραφα εγώ τα διάβαζα… Εδώ όμως,  στο φέις – μπλέντερ  ξεχώρισα τους ειλικρινείς ανθρώπους, και από αυτούς περιμένω σχόλια και κριτικές.  Ναι, μου αρέσει που κάποιους συγκινώ, αυτό και μόνο, μου δίνει και δύναμη και ίσως υποχρέωση να ξαναγράψω γι’ αυτούς.  Δεν με καλύπτει βέβαια το μπλέντερ, το οποίο χρησιμοποιώ μόνο ως εργαλείο για τα γραπτά μου.  Ο τοίχος μου έχει μόνο δικά μου γραπτά και τίποτε άλλο. Ο καθένας Βένη όπως τον αρέσει, δεν κατηγορώ και ούτε σχολιάζω κανέναν και τίποτα… Είμαι ειλικρινής άνθρωπος, δεν είμαι, ούτε καλός, ούτε τέλειο,ς μα και ούτε θέλω να είμαι. Θέλω να είμαι αυτός που είμαι, ο Σπύρος.

17)  Ο… τραχανάς , τι ρόλο παίζει στη ζωή σου;; Ή η κοτόσουπα, τέλος πάντων.. χα χα χα …

Ο τραχανάς είναι πρωινό χαμόγελο και ξεκίνημα της μέρας. 

Σ’ ευχαριστώ για την κουβέντα.

 Κουβέντιαζα με την ζωή εχθές όπως και κάθε μέρα, με ρωτούσε την ρωτούσα είχαμε έναν διάλογο καλό μπορώ να πω
 Κάποια στιγμή την ρώτησα
– Γιατί βρε ζωή δεν με αφήνεις να ζήσω, έκανα πολλά για σένα
– Σαν τι έκανες μου λέει ;
– Μα το κυριότερο έκανα παιδιά να έχεις να βασανίζεις
– Σιγά το δώρο και άλλοι έκαναν μου λέει
– Σε τάισα με δικούς μου ανθρώπους που τους πήρες την ζωή

– Σιγά μου λέει έχω πάρει από όλους τροφή
– Μπορείς όμως να κάμεις κάτι για μένα για να πραγματοποιήσω την επιθυμία σου
– Πες μου την λέω τι θέλεις την ρωτάω ;
– Δώσε μου την ζωή σου και θα σε αφήσω να ζήσειςpodaras keimeno
– Μα αν σου δώσω την ζωή μου, πώς θα ζήσω;
– Μα είμαι ο ισχυρός έχε μου εμπιστοσύνη
 Ηξερα ότι θα με ξεγελούσε αλλά ήθελα να ζήσω και σκέφτηκα να δοκιμάσω
– Πάρτην της λέω και γέλασα
– Είσαι σίγουρος μου λέει
– Έτσι και αλλιώς ζωή είναι αυτό που ζω, το πολύ να πεθάνω και να ησυχάσω
– Εντάξει μου λέει ζήσε, αλλά δεν φταίω εγώ
 Μετά κατάλαβα τι εννοούσε η ζωή,
 Τα παιδιά μου ήταν η ζωή μου

 Η ζωή σε ξεγελάει δεν την ξεγελάς.


Σύντομο βιογραφικό για τον Σπύρο Ποδαρά

Γεννημένος το 59 στις δυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, όπου και ζω μέχρι σήμερα, από πολύ φτωχή οικογένεια. Με το ζόρι το σχολείο. όχι καλός μαθητής, άτακτός σαν νέος. αλλά χωρίς ποτέ να ξεφύγω από την άσφαλτο. Οι σπουδές ολίγες.. τελείωσα μετά το γυμνάσιο, Β’ φαρμακοποιός σε μια σχολή, θέλοντας να πλησιάσω λίγο το όνειρό μου – ήθελα να γίνω γιατρός. Μικροπαντρεμένος από τα 21 με δύο παιδιά, το αγόρι 33 το κορίτσι 22 και πολύ ευτυχισμένος. Εργασία έχω, ένα βιβλιάριο ασθενείας λευκό, τα τελευταία χρόνια εργάζομαι σαν υπεύθυνος προσωπικού και προμηθειών σε μια κατασκευαστική εταιρία οικογενειακή. Τον τελευταίο χρόνο διευθύνω το παράρτημα της εταιρίας στην Βουλγαρία – στην ίδια εταιρία δουλεύω από το 86 σαν τεχνικός, απλώς τώρα ανέβηκα σκαλοπάτι λόγω ηλικίας.

.


4 thoughts on “Σπύρος Ποδαράς: Ένας “ανώνυμος” λογοτέχνης που αξίζει να προσέξουμε

  1. Συγχαρητήρια Σπύρο για την πολύ όμορφη συνέντευξή σου στη Βένη! Συνέχισε να κυνηγάς το όνειρό σου και δώσε την προσοχή σου σ΄αυτό που αξίζεις! Δεν σε γνωρίζω προσωπικά, αλλά η συνέντευξή σου στη Βένη με άγγιξε πολύ!! Να΄σαι πάντα καλά και ενωμένος με την οικογένειά σου! Οι αξίες στη ζωή μας είναι ο δρόμος που σε οδηγεί χωρίς εμπόδια στην πραγματοποίηση των ονείρων μας…….Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στους στόχους σου!!!

    Like

  2. Τα συγχαρητήρια μου στον κυριο Σπύρο Τόσο δυσκολο στις αντιξοότητες των καιρών να μείνεις ο εαυτός σου κι ομως έμεινες Αυτο τα λέει όλα όπως κι η ποιησή σου που ευχαρίστηση να την διαβάζει καποιος Καλη επιτυχία και στην εκδοση .Οτι σλλαβει το μυαλο και το κηνυγησει σιγουρα μπορει και να τ’αποκτησει .Σας το ευχομαι

    Like

  3. Διάβασα με μεγάλη ανυπομονησία τη συνέντευξη του δικού μας Σπύρου, μιας και την ημέρα που δημοσιεύτηκε δεν είχα την εύνοια της τεχνολογίας…. Σπύρο, να ξέρεις ότι τα γραπτά σου αποτελούν πάντα μία σταγόνα δροσιάς για την ψυχή μας.. Να είσαι καλά και να γράφεις για να απολαμβάνουμε τις σκέψεις σου! Βένη… μας εξέπληξες ευχάριστα με την παρουσίαση του πρωϊνού μας μάγειρα.

    Like

Leave a Reply

