Τζούλια Πουλημενάκου: Τα ποιήματά μου είναι η αλήθεια που αναπνέω

Ορμητικό ποτάμι το συναίσθημα.. Η φόρτιση μέσα της.. Ό, τι γεννά η ορμή, μετατρέπεται σε δημιουργία.. Ποίηση.. Εκ των έσω..

Το δικό της ταξίδι συναισθημάτων και συγκινήσεων, το δικό της ταξίδι στο εσωτερικό της ψυχής της, μεταφέρεται στο χαρτί, και φθάνει σε εμάς, χαρίζοντάς μας ταξίδια στον νοητό κόσμο…

Εμπνέεται από την Πανσέληνο, την γοητεύει η Ανατολή του Ηλίου…

Τζούλια Πουλημενάκου. Μια νέα γυναίκα, ταλαντούχα, με έντονο συναισθηματικό κόσμο, γράφει ποίηση και ζει μέσα από αυτήν…Ανακαλύπτει το είναι της, στο ταξίδι της, με βουτιά στο συνειδητό “είναι”, μεταφέροντας έξω, αριστουργήματα! Το ορμητικό ποτάμι των συναισθημάτων και της δημιουργίας, δεν σταματά.. Είναι τρόπος ζωής γι εκείνη.. Από τα δεκαπέντε της χρόνια… Και θα συνεχίσει να είναι.

Γνωρίστε την Τζούλια Πουλημενάκου, μέσα από τη συνέντευξη που μας παραχώρησε, αλλά και μέσα από τα ποιήματά της…Ταξιδέψτε μαζί της.. Στον κόσμο της ποίησης που δημιούργησε..


ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ

Ήμουν.
Ένα μήνυμα σε κενό μπουκάλι.
Πεταμένο στη θάλασσα.
Γλάροι κατάλευκοι.
Γυαλιστερά κοχύλια.
Μια υπόσχεση δώρο ξεχασμένο.

Ήμουν.
Βρέχομαι με αλμυρό νερό.
Κόκκοι άμμου τα δάκρυα.
Καθρεφτίζεται το πρόσωπο.

Είμαι...

Το ποίημα με τίτλο “ΚΑΘΡΕΦΤΗΣ” συμπεριλαμβάνεται στην πρόσφατη Ανθολογία ποίησης και πεζού λόγου –πρόσφατη Ανθολογία ποίησης και πεζού λόγου – Αφιέρωμα στον Ποιητή-Ακαδημαϊκό Νικηφόρο Βρεττάκο. Η συμμετοχή της Τζούλιας Πουλημενάκου, είναι 5 ποιήματα.(!!!)
♦ Η Βένη Παπαδημητρίου συζητά με την Τζούλια Πουλημενάκου για το WomLand
1) Πότε άρχισες να γράφεις ποιήματα;

Σε ηλικία 15 ετών τόλμησα να γράψω το πρώτο μου ποίημα. Ήταν ένα ερωτικό, απλό τετράστιχο ποιηματάκι, αλλά ταυτόχρονα τόσο σημαντικό για μένα.

 2) Πώς κατάλαβες ότι έχεις το χάρισμα;

Από εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε μέρα που να μην γράψω κάτι. Είχε γίνει μέρος πια της ζωής μου. Ήμουν σίγουρη ότι αυτό θα κρατήσει πολύ. Είχε βρεθεί τότε στα χέρια μου ένα λογοτεχνικό περιοδικό με ποιήματα του Μιλτιάδη Μαλακάση, του Λάμπρου Πορφύρα, του Κ. Χατζόπουλου και θυμάμαι ότι αυτά τα ποιήματα τα λάτρεψα. Μου άρεσαν πολύ και ταυτίστηκα με αυτά. Έχουν έντονο συναισθηματικό χαρακτήρα και νοιώθω ότι έχω επηρεαστεί από αυτά.

ΑΓΓΕΛΟΣ

Κι όταν το νοιώθω πως σε χάνω
σαν περιστέρι φέρνεις μύνημα ελπίδας,
όταν τα μάτια μου θολώνουν
και τα χείλη στέκουνε βουβά
μπροστά στην αβεβαιότητα,
εσύ ελπίζεις..

Χωρίς υποσχέσεις και όρκους της στιγμής
φτιάξαμε μι΄αγάπη που μας εκφράζει,
μακριά από το ψέμα και την υποκρισία,
φτιάξαμε για τον έρωτα μια φωλιά στην καρδιά μας..

Στην αγάπη δεν χρειάζονται λόγια.
Αρκεί που κοιταζόμαστε.
Είναι ευκαιρία να μην χάσουμε την ευκαιρία.
Είσαι για μένα και είμαι για σένα,
 
Ο άγγελος της ψυχής,
 
Ο ταξιδιώτης του ονείρου,
 
Ο ταπεινός προσκυνητής..»
3) Ένοιωθες σιγουριά γι΄ αυτά που έγραφες, ή ήθελες την επιβεβαίωση από κάποιον, κάποιους δικούς σου ανθρώπους;

Ξεκίνησα να γράφω αποκλειστικά για μένα, για μια δική μου εσωτερική ανάγκη, έβλεπα ότι το να γράφω με βοηθούσε στο να ωριμάσω καλύτερα και να εξωτερικεύω στο χαρτί τον ψυχικό μου κόσμο. Ένοιωθα σίγουρη για αυτά που έγραφα, δεν χρειαζόταν να ζητήσω την γνώμη των δικών μου, ήταν κάτι που αφορούσε εμένα. Οι δικοί μου άργησαν πολύ να δούνε τα ποιήματά μου.


4) Τι είναι ποίηση για σένα;

Η ποίηση για μένα είναι – όπως είπα και παραπάνω – μια ανάγκη να επικοινωνήσω με το έσω μου και έτσι να το εξωτερικεύσω χρησιμοποιώντας τις λέξεις. Έτσι, δίνω δύναμη και πνοή στον εαυτό μου μέσω των ποιημάτων μου. Ο Καρυωτάκης έλεγε ότι “η ποίηση είναι το καταφύγιο που φθονούμε”. Εγώ θα έλεγα ότι είναι το καταφύγιο που ψάχνω και ανακαλύπτω και κάτι διαφορετικό για τον εαυτό μου κάθε φορά. Ακόμα θα έλεγα ότι είναι ένα ταξίδι συναισθημάτων και συγκινήσεων, ένα ταξίδι στο εσωτερικό της ψυχής. Αυτό δεν είναι άλλωστε;


5) Τι σε εμπνέει να γράφεις; Τα θέματά σου είναι συγκεκριμένα ή γενικά;

Τα ποιήματά μου είναι περισσότερο βιωματικά, είναι η ζωή μου, τα λάθη μου, ο έρωτας, η αγάπη, η μοναξιά.. είναι τα όνειρά μου.. Εμπνέομαι από την Πανσέληνο.. Γοητεύομαι από την Ανατολή.. Αφήνομαι στο ηλιοβασίλεμα … έχω γράψει σε ένα ποίημά μου. Η έμπνευσή μου είναι ο συναισθηματικός μου κόσμος. Εμπνέομαι από τα χρώματα, το κόκκινο του έρωτα, το γαλάζιο της θάλασσας.. το μαβί της θλίψης.. Τα ποιήματά μου είναι η αγάπη που παίρνω από τους αγαπημένους μου ανθρώπους που ζουν γύρω μου, είναι η αλήθεια που αναπνέω και η καθημερινότητα που προσπαθώ να ομορφύνω.

ΧΟΡΟΣ
 
Ψιχάλα.
Διάφανο άγγιγμα στο βαθύ
μπλε της ψυχής..
Ο αέρας παιχνίδι με τη φύση.
Πόσο απέραντο γαλάζιο
χωράει στο βλέμμα;
 
Έρωτες μακρινοί ορίζοντες
σα ναυάγια στο χρόνο χαμένα,
καρδιές ραγισμένες συντρίμμια του νου,
κοχύλια στην άμμο αφημένα..
 
Έλα και χόρεψε ανατολής χορό
 
Έλα και μέθυσε μ΄αιώνιο κρασί..

 

6) Έχεις εκδώσει κάποια ποιήματά σου; Αν ναι – ποιος είναι ο τίτλος, αν όχι, σκέφτεσαι κάποια στιγμή να προχωρήσεις στην έκδοση όλων όσων έχεις γράψει;

Δεν έχω εκδώσει ακόμα, αν και έχω μια ποιητική συλλογή έτοιμη και σκέφτομαι κάποια στιγμή να προχωρήσω στην έκδοσή της. Πρόσφατα συμμετείχα σε μια ομαδική Ανθολογία ποίησης και λόγου – Αφιέρωμα στα 100 χρόνια του Ποιητή και Ακαδημαϊκού Νικηφόρου Βρεττάκου  και είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη για αυτή μου τη συμμετοχή.


7) Έχεις συγκεκριμένες στιγμές που γράφεις; Κρατάς σημειώσεις, ή όταν έρχεται η έμπνευση αρχίζεις και γράφεις;

Τις περισσότερες φορές γράφω όταν είμαι συναισθηματικά φορτισμένη, είτε είναι σε λύπη, είτε σε χαρά. Φυσικά όταν έρχεται η έμπνευση πάντα θα  έχω μολύβι και χαρτί για να καταγράψω κάτι που σκέφτηκα, οπουδήποτε και να βρίσκομαι.

8) Σε εκτονώνει η συγγραφή; Αισθάνεσαι καλύτερα; Λειτουργείς με την ψυχή; Ποια είναι η Τζούλια;


Σίγουρα όταν γράφω εκτονώνομαι. Είμαι χαμηλών τόνων και η συγγραφή με κάνει να εξωτερικεύομαι και να επικοινωνώ μέσα από αυτήν. Η εσωτερική εκτόνωση είναι λύτρωση για μένα. Αυτό μου προσφέρει το γράψιμο. Νοιώθω σίγουρη για τον εαυτό μου και όμορφα γράφοντας. Σίγουρα λειτουργώ με την ψυχή, τα ποιήματά μου είναι η ψυχή μου..

9) Πιστεύεις ότι ποιητές και συγγραφείς είναι ιδιαίτερες προσωπικότητες, ή όπως όλοι;

Όλοι οι άνθρωποι είμαστε ιδιαίτερες προσωπικότητες, όλοι μας έχουμε την ποίηση μέσα μας. Απλά οι ποιητές και οι συγγραφείς μπορούν να αποτυπώνουν τις σκέψεις τους σ’ ένα χαρτί και να κάνουν τις λέξεις να ζωντανεύουν… Να σε ταξιδεύουν, χωρίς να σε νοιάζει ο προορισμός…Έχουν αυτό το επιπλέον χάρισμα!


10) Θα συνεχίσεις να γράφεις σίγουρα…Η ορμή δε σταματάει, έτσι δεν είναι;

Σίγουρα θα συνεχίσω να γράφω δεν τίθεται τέτοιο θέμα, είναι τρόπος ζωής πια και το γνωρίζω πάρα πολύ καλά αυτό. Άλλωστε, όπως λες, η ορμή δεν σταματάει… Κι αν κάποια στιγμή σταματήσει, πάντα θα υπάρχει κάτι να τη θυμίζει..

 

Τζούλια, εύχομαι να συνεχίσεις να γράφεις ποιήματα, να είσαι βαθειά συναισθηματική, να βλέπεις τον κόσμο, από το οπτικό πεδίο που τον βλέπεις μέχρι σήμερα.. Να εμπνέεσαι και να ζεις μέσα από την ποίηση.. Να σε διαβάζουμε.. Να διακριθείς, γιατί το αξίζεις πραγματικά... ~ Βένη Παπαδημητρίου
 Η Τζούλια Πουλημενάκου έχω τη χαρά να είναι μια πολύ αγαπημένη μου φίλη και γι' αυτό δεν θέλω να πω πολλά, παρά μόνο πως έχει ιδιαίτερες ευαισθησίες σαν άνθρωπος και μια ποιοτική καλλιτεχνική φλέβα. Πιο πάνω, σας παραθέτω απλά ένα μόνο δείγμα από τα έργα με τίτλο "ΜΗΤΕΡΑ-ΚΟΡΗ" [κάρβουνο 2010] - για να μην μου φωνάζει, λόγω των ιδιαίτερα χαμηλών τόνων της. Είναι μια σπάνια προσωπικότητα και της εύχομαι τα καλύτερα, αλλά πάνω απ' όλα να αγγίξει όλα τα όνειρά της!  ~ Μαρία Τρίγκα


Σύντομο Βιογραφικό για την Τζούλια Πουλημενάκου:

Γεννήθηκε στην Καστοριά, με καταγωγή από το Γύθειο Λακωνίας. Λατρεύει την ποίηση, τη λογοτεχνία και τη ζωγραφική. Ασχολείται με τη συγγραφή ποιημάτων από την ηλικία των 15 ετών. Έχει κάνει σπουδές πιάνου στο Ελληνικό Ωδείο της Κύπρου, έχει δύο παιδιά, ζει στην Αθήνα και εργάζεται στον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό. .

 

One comment

  1. τζουλια πολλα συγχαρητηρια για ολο το προφιλ που εχεις αναδειξει και με τα ποιηματα σου,αλλα κυριως με την ολη παρουσια σου στο χωρο αυτο..συνεχισε ετσι και θα εχεις ακομα πιο πολυ αγαπη και στηριξη απο ολους εμας..

    Like

Leave a comment