Δημήτρης Καντάρης: Ένας νέος καλλιτέχνης με ξεχωριστή φωνή από την Θεσ/κη

Το WomLand σας παρουσιάζει τον ερμηνευτή Δημήτρη Καντάρη, ένα νέο ευαίσθητο καλλιτέχνη από την Θεσσαλονίκη,

που απαντάει στις ερωτήσεις μας για τον ίδιο, την νυχτερινή ζωή της Θεσσαλονίκης, τα τραγούδια του και πως βλέπει γενικότερα την καριέρα του στο Ελληνικό πεντάγραμμο. 

1) Ξέρω πως αυτό τον καιρό εμφανίζεστε στο νυχτερινό μαγαζί της Θεσσαλονίκης, Παρασκήνιο Live. Πόσα χρόνια τραγουδάτε επαγγελματικά και σε ποιους άλλους χώρους έχετε ερμηνεύσει μέχρι σήμερα;

Ασχολούμαι επαγγελματικά με το τραγούδι 7 χρόνια. Τα τελευταία 2 χρόνια έχω τη χαρά να βρίσκομαι σε ένα πολύ όμορφο και ιδιαίτερα επιτυχημένο μαγαζί στη Θεσσαλονίκη, το Παρασκήνιο Live. Ξεκίνησα στο χώρο στη ”Μουσική Σκηνή”, ένα μαγαζί στην περιοχή της Αγ. Δημητρίου, όπου βρισκόμουν για 3 χρόνια και στη συνέχεια ήμουν στο ”Μυστικό Live”. 

2) Έχετε κάνει δισκογραφία; Αν όχι -όπως φαντάζομαι- είμαι βέβαιη πως με μια φωνή ξεχωριστή, όπως η δική σας, είναι απλά θέμα χρόνου! Υπάρχει κάτι στα σκαριά για τυχόν κυκλοφορία προσωπικού άλμπουμ, ή κάποιου cd single;

Κατ’ αρχήν σε ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου. Η δισκογραφία στην Ελλάδα είναι ένα πολύ ιδιαίτερο και δύσκολο θέμα. Είναι πολύ δύσκολο πλέον να κυκλοφορήσεις δικό σου cd. Και είναι γνωστό πώς γενικότερα τα cd έχουν πεθάνει. Ο κόσμος ακούει μουσική από το διαδίκτυο. Ο μόνος λόγος που βγάζουν cd πλέον είναι για να έχουν ένα δείγμα πωλήσεων και για να τα χρησιμοποιούν στα ραδιόφωνα. Όπως θα έχετε δει, ακόμα και γνωστοί καλλιτέχνες, πλέον κυκλοφορούν τραγούδια μέσα από το διαδίκτυο. Σίγουρα, παρόλα αυτά θα ήθελα κάποια στιγμή να κυκλοφορήσω το προσωπικό μου cd, κάτι που είναι και ένα παιδικό μου όνειρο. Έχω κυκλοφορήσει ήδη δύο τραγούδια, το ”Μάτια μου” και το ”Μέχρι τον ουρανό”, τα οποία θα τα βρει κάποιος στο διαδίκτυο και ήδη ετοιμάζονται κι άλλα κομμάτια. Υπάρχουν πολλές σκέψεις και σχέδια για το μέλλον, είτε για άλμπουμ, είτε για single, όμως αυτή τη στιγμή προέχουν η επιλογή των τραγουδιών και η δημιουργία τους. 

3) Έχετε τραγουδήσει ποτέ στην Αθήνα και αν όχι, θα το επιθυμούσατε σύντομα, ή δεν είναι μέσα στις άμεσες επιδιώξεις σας; Πως βλέπει ένας Σαλονικιός καλλιτέχνης την νυχτερινή Αθήνα, συγκριτικά μ’ αυτή της πόλης σας;

Όχι, δεν έχω τραγουδήσει ποτέ στην Αθήνα και φυσικά θα το ήθελα. Κοίταξε, δεν είναι αυτοσκοπός να κατέβεις στην Αθήνα. Το ζητούμενο είναι να κατέβεις στην Αθήνα και να είσαι σε θέση να προσφέρεις κάτι, να είσαι έτοιμος γι’ αυτό και να δείξεις κάτι ξεχωριστό στο κοινό της Αθήνας. Το ίδιο, βέβαια, ισχύει και για τη Θεσσαλονίκη. Φυσικά πάντως είναι μέσα στις άμεσες επιδιώξεις μου να εμφανιστώ σε κάποιο μαγαζί της πρωτεύουσας. Όσο για την νυχτερινή Αθήνα, η μεγαλύτερη διαφορά πιστεύω ότι έγκειται στο γεγονός ότι εκεί (όπως και στους περισσότερους τομείς) βρίσκονται όλες οι εταιρίες και γενικά τα κέντρα αποφάσεων! Είναι γνωστό πως για να κάνεις καριέρα θα πρέπει κάποια στιγμή να κατέβεις στην Αθήνα, κάτι που το θεωρώ φυσικά λογικό. Στο θέμα της διασκέδασης πιστεύω ότι οι διαφορές είναι μικρές. Ίσως εδώ στη Θεσσαλονίκη να είμαστε λίγο πιο παρορμητικοί και ενθουσιώδεις. 

4) Οι ερμηνείες σας αφορούν μόνο το λεγόμενο λαϊκό τραγούδι, ή έχετε πιο ευρύ ρεπερτόριο; Τι μουσική σας αρέσει να ακούτε στην προσωπική σας ζωή;

Μου αρέσει να τραγουδάω τα πάντα. Σίγουρα το λαϊκό τραγούδι είναι αυτό που με έχει κερδίσει ως τραγουδιστή. Λόγω ηλικίας βέβαια, θεωρούμαι ελαφρολαϊκός τραγουδιστής, αν και με τις ταμπέλες δε τα πάω πολύ καλά! Φυσικά, στα μαγαζιά που έχω δουλέψει, έχω τη χαρά να ερμηνεύω τραγούδια και από το χώρο του ρεμπέτικου, αλλά και του έντεχνου τραγουδιού που αγαπάω ιδιαίτερα. Στην προσωπική μου ζωή ακούω κυριολεκτικά τα πάντα. Από reggae, την οποία αγαπώ επίσης πολύ, μέχρι ρεμπέτικα, ροκ, έντεχνα, χιπ χοπ και ότι άλλο υπάρχει! Γενικότερα, μου αρέσει η μουσική και ο κάθε χώρος έχει τη μαγεία του και μπορείς να βρεις και να κρατήσεις πράγματα από παντού! Λίγα είναι τα ακούσματα που δεν μου αρέσουν καθόλου! 

5) Τι σπουδές έχετε κάνει, γενικότερα; Έχετε σπουδάσει μουσική;

Είμαι απόφοιτος της γυμναστικής ακαδημίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσ/νίκης. Μουσική δεν είχα τη χαρά και την υπομονή για να σπουδάσω, αν και θα το ήθελα πολύ, και είναι κάτι που ίσως κάνω στο μέλλον. 

6) Πότε καταλάβατε πως θέλετε να γίνετε τραγουδιστής και τι στάθηκε ως αφορμή για να ξεκινήσετε επαγγελματικά το τραγούδι;

Το κατάλαβα από πολύ μικρός! Από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, όταν με ρωτούσαν τι ήθελα να γίνω, έλεγα τραγουδιστής! Ίσως λόγο και του πατέρα μου που κι αυτός ήταν τραγουδιστής στα νιάτα του! Ξεκίνησα να δουλεύω ως τραγουδιστής με ένα αρκετά παράδοξο τρόπο. Είχαμε πάει σε μια ταβέρνα, με παρέα συμφοιτητών μου τότε, στην πλατεία Άθωνος όταν μας πλησίασε ο υπεύθυνος του μαγαζιού για να μας δώσει κάρτες και να μας καλέσει στο νυχτερινό μαγαζί του που θα άνοιγε σε 2 βδομάδες. Για πλάκα τον ρώτησα αν έχουν τραγουδιστές! Μου είπε ότι ψάχνουν και με ρώτησε αν έχω κάποιον φίλο! Του απάντησα πως εγώ τραγουδάω, με ρώτησε μερικά πράγματα και μου είπε να πάω την άλλη μέρα κιόλας στο μαγαζί να με ακούσουν. Πήγα και κάπως έτσι ξεκίνησαν όλα! 

7) Πως βλέπετε τη νυχτερινή ζωή και το πάλκο, σήμερα; Η οικονομική κρίση φαντάζομαι πως θα έχει αγγίξει και το επάγγελμά σας… Ποιες ακριβώς είναι οι άλλες συνέπειες στη νυχτερινή διασκέδαση – εκτός από την συρρίκνωση του νυχτοκάματου, που φαντάζομαι άγγιξε όλους τους καλλιτέχνες και όχι μόνον…

Όλοι συμφωνούν και βλέπουν ότι τα πράγματα έχουν αλλάξει πάρα πολύ. Όταν ξεκίνησα στο τραγούδι, δουλεύαμε επτά μέρες τη βδομάδα. Πλέον, δουλεύουμε τέσσερις και μάλιστα θεωρείται και επιτυχία για τις μέρες μας. Μεγάλοι καλλιτέχνες και δουλεύουν δύο μέρες και για λίγες εμφανίσεις. Παρόλα αυτά πιστεύω ότι οι σωστοί και έξυπνοι επιχειρηματίες θα επιβιώσουν. Και τι εννοώ… Ο Έλληνας όπως και να χει, λόγω ιδιοσυγκρασίας και ταπεραμέντου θα βγει να διασκεδάσει. Θα βγει να χορέψει, να τραγουδήσει και να περάσει όμορφα! Η διαφορά πλέον είναι ότι θα πάει εκεί που θα νιώθει ότι τον σέβονται και δεν τον κλέβουν και εκεί που θα περάσει όντως καλά. Κάποια πράγματα είχαν ξεφύγει πάρα πολύ στη νυχτερινή ζωή, ειδικά στο θέμα των τιμών. Πλέον, πιστεύω ότι θα αντέξουν όσοι πραγματικά το αξίζουν και την ετυμηγορία θα την βγάλει ο κόσμος. Έχω τη χαρά όπως είπα, τα τελευταία δύο χρόνια που ήταν και τα δυσκολότερα να εμφανίζομαι σε ένα μαγαζί που υπάρχει αυθεντική ελληνική διασκέδαση, ειλικρίνεια και σεβασμός στις τιμές. Και ο κόσμος το βλέπει και ανταποκρίνεται με πολύ αγάπη σε αυτό. Τα χρόνια βεβαίως είναι πολύ δύσκολα για τους μουσικούς και τους τραγουδιστές που δε βρίσκουν δουλειά και πάρα πολλοί αναγκάζονται να αλλάξουν δουλειά, κάτι που δεν είναι καθόλου εύκολο για κάποιον που 20-30 χρόνια κάνει αυτή τη δουλειά και ξαφνικά θα πρέπει να κάνει κάτι άλλο για να ζήσει την οικογένεια του. 

8) Διαπίστωσα πως γράφετε στίχους ακούγοντας ένα τραγούδι που ερμηνεύετε και που κυκλοφορεί ήδη στο YouTube. Γράφατε πάντα, ή προέκυψε λόγω της ανάγκης να εκφράσετε ερμηνεύοντας για ένα συγκεκριμένο έρωτά σας; (Επειδή, μάλλον είναι προσωπικό δεδομένο, …αν θέλετε απαντάτε στο δεύτερο σκέλος της ερώτησης) 

Πάντα έγραφα ως ανάγκη να εκφράσω τα συναισθήματα μου. Μου άρεσε πάντα αυτή η αίσθηση του να έχεις δημιουργήσει κάτι δικό σου! Και αυτό φαντάζομαι ότι το νιώθουν όλοι οι άνθρωποι, είτε αυτό που φτιάχνεις είναι κάτι μεγάλο, είτε και το πιο μικρό, όπως ένα πιάτο φαγητό, μια ζωγραφιά, ή οτιδήποτε άλλο. Οι στίχοι του τραγουδιού μου ”Μέχρι τον ουρανό” είναι λόγια που έχουν ειπωθεί κάπως έτσι, μέσα σε μια πολύ έντονη συναισθηματικά νύχτα και έγιναν τραγούδι, γιατί θεώρησα ότι άξιζε αυτό το συναίσθημα να αποτυπωθεί και να εκφραστεί μέσα από ένα κομμάτι.

 

9) Υπάρχει κάποιος manager που ασχολείται ειδικά με την καριέρα σας, ή ψάχνετε ο ίδιος για τις συνεργασίες; Ειδικότερα, αναζητείτε υλικό για τον προσωπικό σας δίσκο μόνος σας; Ακούγοντας το κομμάτι “Μάτια μου” σε μουσική και στίχους του Άγγελου Κόνσουλα, μου έμεινε η απορία αν ο συγκεκριμένος καλλιτέχνης έχει γράψει και για άλλον ερμηνευτή… και το αναφέρω, γιατί θεωρώ πως κάλλιστα θα μπορούσε να έχει γράψει για γνωστούς ερμηνευτές. 

Όχι, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος μάνατζερ που να συνεργάζομαι. Ίσως και επειδή δεν χρειάστηκε μέχρι τώρα. Ήμουν τυχερός και πάντα είχα δουλειά, ή έβρισκα μόνος μου. Υλικό για τα τραγούδια μου, ναι ψάχνω μόνος μου. Προσπαθώ και θέλω τα τραγούδια που λέω να αρέσουν πρώτα σε μένα. Και να έχουν κάτι να πουν. Κάτι να δώσουν. Είναι δύσκολο να το καταφέρω, αλλά ελπίζω να μπορέσω. Ο Άγγελος ο Κόνσουλας είναι παιδικός μου φίλος. Μεγαλώσαμε μαζί και μοιραστήκαμε τα ίδια όνειρα. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερα χαρισματικό και ταλαντούχο άνθρωπο, με απεριόριστες δυνατότητες, τις οποίες θα δείτε και στο μέλλον με τα τραγούδια που ετοιμάζουμε μαζί. Δεν έχει γράψει πάντως ακόμα για άλλους ερμηνευτές, κάτι που θεωρώ και γω ότι είναι απλά θέμα χρόνου να γίνει. 

10) Με τι ασχολείστε, εκτός από το τραγούδι; Έχετε κάποια χόμπυ; Φαντάζομαι πως με τα ιδιαίτερα ωράρια και τον τρόπο ζωής που συνεπάγεται η νύχτα, ίσως έχετε στερηθεί κάποια πράγματα (π.χ. προσωπικές στιγμές σε γιορτές κλπ). Τι είναι αυτό που σας έχει λείψει πιο πολύ… ;

Οι δύο μεγάλες μου αγάπες είναι το τραγούδι και ο αθλητισμός! Μου αρέσει το ποδόσφαιρο (είναι και η ειδικότητα που πήρα στα Τ.Ε.Φ.Α.Α.), το μπάσκετ, το βόλεϊ (και ιδιαίτερα το beach)…παίζω πινγκ πονγκ, έχω ποδήλατο με το οποίο μετακινούμαι σχεδόν σε καθημερινή βάση και γενικά, μου αρέσει οτιδήποτε έχει να κάνει με αθλητική δραστηριότητα & παιχνίδι, …να ασχολούμαι προσωπικά, αλλά και να παρακολουθώ, είτε στην τηλεόραση, είτε και στα γήπεδα. Φυσικά, με τη δουλειά μου είναι πολύ δύσκολο να συνδυάσεις τα δύο αυτά ενδιαφέροντα, γιατί πρόκειται για δύο εντελώς διαφορετικούς τρόπους ζωής, αλλά αν υπάρχει θέληση και όρεξη, τότε όλα γίνονται! Επίσης μου αρέσει πολύ να βλέπω ταινίες, είτε στο σινεμά, είτε στο σπίτι. Έχω και έναν πολύ μεγάλο έρωτα με τη φωτογραφία. Διαθέτω μια αρκετά μεγάλη συλλογή από φωτογραφίες δικές μου, κυρίως, αλλα και όχι μόνο και όπου βρίσκω ευκαιρία θα με βρεις με μια μηχανή στο χέρι να απαθανατίζω στιγμές! Όσο για τα ωράρια, είναι θέμα συνήθειας πιστεύω, αν και γενικότερα είμαι νυχτερινός τύπος, ούτως, ή άλλως. Σίγουρα είναι άσχημο σε όλες τις γιορτές τις γιορτές να λείπεις, όμως είναι από τις θυσίες που επιβάλει αυτή η δουλειά. Αυτό που μου έχει λείψει πολύ είναι τα ταξίδια. ‘Ενα Σαββατοκύριακό στο βουνό, ή ένα τριήμερο στο εξωτερικό, ή οπουδήποτε μέσα στη χρονιά, κάτι που για ευνόητους λόγους είναι αδύνατο. 

11) Είμαι περίεργη να μάθω πως μπορεί να αισθάνεται ένας νέος και όμορφος τραγουδιστής, όταν οι γυναίκες τον θαυμάζουν ως άνδρα και όχι μόνο για την όμορφη φωνή του; Υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο περιστατικό που έχετε αντιμετωπίσει στη νύχτα, που σας είχε φέρει σε δύσκολη θέση; Πως αντιμετωπίζουν οι άνδρες… πελάτες, συνεργάτες και συνάδελφοι, έναν όμορφο καλλιτέχνη; 

Αρχικά, η ομορφιά είναι κάτι πολύ ιδιαίτερο για μένα και υποκειμενικό. Φυσικά, το να αρέσεις είναι θετικό! Όλοι οι άνθρωποι πιστεύω θέλουν να αρέσουν και το θεωρώ απόλυτα φυσιολογικό. Προσωπικά, αισθάνομαι πολύ όμορφα με αυτό και θα έλεγα ψέματα, αν υποστήριζα το αντίθετο. Σίγουρα, το ότι τραγουδάω ενισχύει πάρα πολύ τη θέση μου και είναι άλλη η αντιμετώπιση που υπάρχει από τις γυναίκες. Το πιο σημαντικό είναι όμως το πώς το δέχεσαι αυτό σαν άνθρωπος και πως το αντιμετωπίζεις. Η πρώτη εντύπωση είναι σημαντική σίγουρα, αλλά το ουσιαστικό είναι το ”μέσα”. Το πώς θα μιλήσεις και πώς θα συμπεριφερθείς όταν γνωρίσεις κάποιον, ή κάποια. Όσο για περιστατικά, ναι, έχουν συμβεί κατά καιρούς διάφορα, στα οποία έχω έρθει σε δύσκολη θέση, όμως πάντα προσπαθούσα να αντιδράω, όσο το δυνατόν πιο ψύχραιμα για να μη φέρω τον άλλο σε δύσκολη θέση. Και αυτό, γιατί σέβομαι ότι ο κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός…, σκέφτεται και ενεργεί διαφορετικά. Όσο για τους άνδρες και εκεί πιστεύω, ότι σημασία έχει το πως συμπεριφέρεσαι και πως το βγάζεις όλο αυτό. Με πελάτες δεν έχω νιώσει ποτέ κάτι αρνητικό και αυτό γιατί, πάντα προσπαθώ να είμαι πολύ διακριτικός, αν συνοδεύονται από τις γυναίκες, ή τις κοπέλες τους. Γενικά, δεν είμαι άνθρωπος που του αρέσει να “δείχνεται”. Και αυτό ο κόσμος το νιώθει και πραγματικά, δεν έχω νιώσει ποτέ κάτι αρνητικό. Με συνεργάτες και συνάδελφους θα έλεγα ότι ελάχιστες φορές έχω νιώσει κάποιο είδος ζήλιας, ή ανταγωνισμού, αλλά και πάλι, ήμουν πολύ τυχερός μέχρι στιγμής, γιατί στη συντριπτική πλειοψηφία συνεργάστηκα, και ακόμα συνεργάζομαι, με πολύ αξιόλογους ανθρώπους, με πολλούς από τους οποίους, είμαστε ακόμα φίλοι και κάνουμε παρέα. 

12) Tελικά, για ένα άνδρα είναι περισσότερα τα συν, ή τα πλην ενός όμορφου παρουσιαστικού για το επάγγελμά του και την προσωπική του ζωή; Ποια είναι η πιο σημαντική διαφορά συγκριτικά με μια αντίστοιχη περίπτωση γυναίκας; 

Δε θα μπορούσα ποτέ να πω ότι τα πλην είναι περισσότερα. Είναι πολύ μεγάλη τύχη για κάποιον να θεωρείται όμορφος, αν και όπως ξαναείπα η ομορφιά είναι κάτι υποκειμενικό. Το θέμα όμως είναι πώς θα το αξιοποιήσει αυτό το προσόν ο καθένας. Βέβαια και είναι θετικό, το όμορφο παρουσιαστικό, αλλά δεν αρκεί από μόνο του για τίποτα. Στην γυναίκα διαφέρει λίγο η αντιμετώπιση που έχει. Πιο εύκολα κάποιος θα πλησιάσει μια γυναίκα τραγουδίστρια. Και σε αρκετές περιπτώσεις γίνεται και με άσχημο τρόπο, κάτι που δεν είναι καθόλου ωραίο. 

13) Πως φαντάζεστε τον εαυτό σας μετά από 15 – 20 χρόνια ως τραγουδιστή, αλλά και ως άτομο; Τι είναι αυτό που θα θέλατε να είχατε καταφέρει στη ζωή σας μετά από μια εικοσαετία; Είναι μέσα στις επιθυμίες σας η δημιουργία μιας οικογένειας νωρίς, ή η καριέρα σας είναι η άμεση προτεραιότητά σας; 

Σκοπός μου ήταν και είναι όσα χρόνια και αν περάσουν, ότι κι αν συμβεί, να τα έχω καλά αρχικά με τον εαυτό μου. Γιατί αυτό είναι η βάση όλων. Αν δε τα έχεις καλά με τον εαυτό σου, είναι πολύ δύσκολο, ως και αδύνατο να είσαι ευτυχισμένος. Ως τραγουδιστής θα ήθελα να αφήσω πίσω μου τραγούδια που ο κόσμος θα αγαπήσει, θα ταυτιστεί και θα ακούει για πολλά χρόνια. Θα ήθελα μετά από είκοσι χρόνια, όταν θα κοίταζα στο παρελθόν να μην μετάνιωνα για τίποτα και να είχα αφήσει τραγούδια και καλούς λόγους για να με θυμούνται. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο όνειρο μου σε επαγγελματικό επίπεδο. Σε προσωπικό, δεν θεωρώ ότι η δημιουργία οικογένειας και η καριέρα δεν μπορούν να συνδυαστούν. Σίγουρα θέλω να κάνω οικογένεια, αλλά πρώτα θα πρέπει να νιώσω έτοιμος για ένα τόσο μεγάλο βήμα στη ζωή μου.


Δημήτρης Καντάρης

www.facebook.com/Dimkantaris

 .

One thought on “Δημήτρης Καντάρης: Ένας νέος καλλιτέχνης με ξεχωριστή φωνή από την Θεσ/κη

Leave a Reply

