Συνέντευξη: Νεφέλη Π.Ζ. – Η συγγραφή είναι έρωτας, πηγή ζωής

Editorial από την Βένη Παπαδημητρίου για την Νεφέλη Π.Ζ.

Το Τανγκό της ψυχής μου“… 

Οι ψυχές, χορεύουν τανγκό, ανάλογα το συναίσθημα… 
Το βιβλίο με τον τίτλο αυτό, από τις Εκδόσεις Οσελότος, έχει γραφτεί από μια Γιαννιώτισσα, που ζει, ανάμεσα στα βουνά και το υγρό στοιχείο…

Λένε, πως τα βουνά που “κλείνουν” την πόλη των Ιωαννίνων, με την παράλληλη ύπαρξη του στοιχείου του νερού, της Λίμνης Παμβώτιδας, δημιουργούν κάποιες… συγκρούσεις στα άγνωστα στοιχεία που ταξιδεύουν στην ατμόσφαιρα – τα προερχόμενα από το Σύμπαν- ..
Η σύγκρουση αυτή των “αοράτων στοιχείων”, επηρεάζει τους κατοίκους της πόλης.. Δημιουργούνται κάποια εξαιρετικά στοιχεία στο χαρακτήρα, την ψυχή, το νου…
Αν είναι αλήθεια, δεν γνωρίζω.. Γνωρίζω όμως, ότι τα Γιάννενα, συνεχίζουν τη παράδοσή τους “πρώτοι στα γρόσια και στα γράμματα”, καθώς αναδύονται εξαίρετοι συγγραφείς και ποιητές, μέσα από μια εποχή που την χαρακτηρίζει η απώλεια των ιδανικών, των αρχών, των αξιών, των παραδόσεων…

Η συγγραφή είναι έρωτας.. Πηγή Ζωής για μένα..”, είναι τα λόγια της Νεφέλης Π.Ζ., που άγγιξαν την ψυχή μου. Μια γυναίκα δυναμική, που έχει ανάγκη να “μοιράζεται” τα συναισθήματά της, τις σκέψεις της…
Η Νεφέλη διακρίνεται και στην ποίηση.. Τρία από τα ποιήματά της είναι μεταφρασμένα στα αγγλικά και είναι υποψήφια για δημοσίευση στο ανθολόγιο της Ακαδημίας Ειρήνης της ΟΥΝΕΣΚΟ!!!!!
Πανέμορφη, με μάτια που διαπερνούν τα πάντα, συνδυάζει τη συγγραφή, με το όποιο τίμημά της, με την οικογένειά της που λατρεύει… 
Με πολύ τρυφερότητα και αγάπη, σας παρουσιάζω την συντοπίτισσά μου, συγγραφέα και ποιήτρια Νεφέλη Π.Ζ, σε μια συνέντευξη, απίστευτης ειλικρίνειας! (μου μοιάζει… είναι τα στοιχεία που προανέφερα… )
Η Νεφέλη θα συνεχίζει να γράφει.. Δεν θα μείνει στο Τανγκό της Ψυχής μου, αλλά θα συνεχίσει το χορό της αποτύπωσης των συναισθημάτων, των σκέψεων και των στοχασμών, στο χαρτί.. Γράφει αληθινά γεγονότα… κι αυτό μου θυμίζει τον εαυτό μου..
Πάμε να τη γνωρίσουμε, να τη αγκαλιάσουμε ως συγγραφέα και να την αγαπήσουμε γι’ αυτό που είναι…

♦  Η Βένη Παπαδημητρίου συζητά αποκλειστικά με την Νεφέλη Π.Ζ. για το WomLand.
1) Πότε άρχισες να γράφεις;

Από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου έγραφα. Δέκα χρονών απέκτησα το πρώτο μου προσωπικό ημερολόγιο, όπου εκεί μέσα έγραφα σκέψεις, απορίες, συναισθήματα. Μου άρεσε πολύ. Κάθε φορά που έγραφα ένιωθα ότι έφευγε ένα βάρος από πάνω μου, έτσι που άφηνα τις σκέψεις μου στο χαρτί.

2) Πως το αισθάνθηκες ότι έχεις ανάγκη να αποτυπώσεις στο χαρτί σκέψεις , συναισθήματα, ιδέες…;

Ανέκαθεν αισθανόμουνα πως οι άνθρωποι είναι τόσο απασχολημένοι με την καθημερινότητα, που δεν έχουν χρόνο ή διάθεση αν θέλεις, να ακούσουνε τα εσώψυχα σου. Από την άλλη, είχα και έχω την ανάγκη να μοιράζομαι τα όσα νιώθω και βιώνω. Έτσι, το να αποτυπώνω στο χαρτί σκέψεις, συναισθήματα, ιδέες, ήταν η ιδανική λύση, ώστε να ξελαφρώνω συναισθηματικά, χωρίς να κουράζω κανέναν.

3) Τι σε ενέπνευσε να γράψεις το βιβλίο σου;

Η ανάγκη του μοιράζομαι. Είναι ωραίο οι άνθρωποι μεταξύ μας να μοιραζόμαστε συναισθήματα και εμπειρίες. Σκέφτηκα πως μέσα από αυτή μου την ανάγκη, ίσως επηρεαστούν και άλλοι άνθρωποι και αρχίσουν να ανοίγονται, να μοιράζονται. Σε μια εποχή που όλα είναι δύσκολα, ήθελα μέσα από αυτό το βιβλίο να περάσω το μήνυμα πως, όσο είμαστε άνθρωποι τίποτα, δεν χάνεται. Να μην φοβόμαστε να μοιραζόμαστε τα προβλήματά μας, τους φόβους μας, τις ανησυχίες μας. Κάποτε οι άνθρωποι θα πρέπει να αλλάξουν νοοτροπία και θα πρέπει να αρχίσουν να ανοίγονται. Πιστεύω πως αν ανταλλάσαμε χωρίς προκαταλήψεις τα εσώψυχά μας, ο κόσμος θα ήταν λίγο καλύτερος.

4) Το έγραψες με αυτοπεποίθηση και σιγουριά, ή είχες αμφιβολίες για την αποδοχή του από τον όποιο εκδοτικό οίκο θα το έστελνες για έκδοση;

Το έγραψα με αλήθεια. Ήξερα εκ των προτέρων ότι γράφοντας αυτό το βιβλίο θα εκτεθώ, αλλά αυτό δεν με φόβισε καθόλου. Δεν είναι κακό να εκτίθεσαι για την αλήθεια, η οποία αλήθεια, ίσως, κάνει κάποιους αναγνώστες να προβληματιστούν και να αλλάξουν στάση ζωής, προς το καλύτερο φυσικά.

5) Το δέχτηκαν αμέσως για δημοσίευση, ή συνάντησες δυσκολίες;

Είναι πολύ λίγοι στην Ελλάδα εκείνοι που δεν συνάντησαν δυσκολίες στο να εκδώσουν ένα βιβλίο τους. Δεν ανήκω σε αυτούς, συνεπώς ναι, συνάντησα δυσκολίες, αλλά δεν το έβαλα κάτω. Και να σου πω την αλήθεια, καλώς τις συνάντησα, γιατί οι συγκεκριμένες δυσκολίες με έκαναν πιο προσεκτική στις κινήσεις μου.

6) Ασχολείσαι αποκλειστικά με τη συγγραφή, ή έχεις και άλλα ενδιαφέροντα πέρα απ αυτή; Kαι ποια είναι αυτά;

Η συγγραφή είναι έρωτας, πηγή ζωής για μένα και το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μου, μετά την οικογένειά μου, το αφιερώνω σε αυτήν. Το λίγο χρόνο που μου μένει ασχολούμαι με τη μουσική, το χορό και τη φωτογραφία. Καθένα από αυτά, μου δίνει διαφορετικά πράγματα. Γεμίζω τις μπαταρίες μου μέσα από αυτά. Το άκουσμα ενός τραγουδιού, η εκτόνωση μέσα από το χορό, η λήψη μιας φωτογραφίας μου προκαλούνε όμορφα συναισθήματα, τα οποία ξεκουράζουν το μυαλό μου.

7) Τι χαρακτηρίζει τον συγγραφέα, κατά την άποψή σου; Eίναι ιδιαίτερο άτομο; Έχει κάποια ξεχωριστά χαρακτηριστικά από τους υπόλοιπους;

Καταρχήν, πιστεύω πώς κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και μοναδικός. Τώρα, όσον αφορά στον συγγραφέα, νομίζω ότι εκείνο που τον κάνει ιδιαίτερο ως άτομο, είναι η ευελιξία του να ζει σε δύο κόσμους, παράλληλα. Πρόσεξε… η φαινομενική ευελιξία του, γιατί στην πραγματικότητα είναι επίπονο. Το να πηγαινοέρχεσαι σε δύο κόσμους παράλληλα, τον φανταστικό και τον πραγματικό, κάποιες φορές προκαλεί μια εσωτερική σύγχυση, που εκεί χρειάζεται να έχει μάθει ο συγγραφέας την λέξη ισορροπία. Να μπορεί να ισοσταθμίσει τους δύο αυτούς κόσμους, έτσι ώστε, ούτε να ξεχνάει να ζει, αλλά ούτε και να μην μπορεί να γράφει.

8) Πως θα σκιαγραφούσες τον εαυτό σου; Κλειστή, μοναχική, κοινωνική…

Επικοινωνιακή με ανήσυχο πνεύμα. Μου αρέσει πολύ η επαφή με τους ανθρώπους, με την ζωή γενικότερα. Όλα γύρω μας είναι έμπνευση και θέλω συνέχεια να γεύομαι το κάθε τι γύρω μου, οτιδήποτε συνθέτει το παζλ της ζωής.

9) Πως σου συμπεριφέρονται οι γνωστοί, οι φίλοι, στην κλειστή κοινωνία των Ιωαννίνων; Χαίρονται με την επιτυχία σου, ή … υπάρχουν και κακόβουλοι;

Πολύ σωστά το έθεσες Βένη μου… στην κλειστή κοινωνία των Ιωαννίνων, σαφώς υπάρχουν και οι κακόβουλοι. Ευτυχώς, στην περίπτωσή μου είναι οι λιγότεροι. Το κοινωνικό μου περιβάλλον χάρηκε με την έκδοση του βιβλίου μου, γνωρίζανε ότι γράφω και πάντα επέμεναν στο να εκδώσω ένα βιβλίο, συνεπώς, τώρα που υλοποιήθηκε χάρηκαν πολύ και μου το δείχνουν με κάθε τρόπο, ιδιαίτερα με την ηθική τους στήριξη, που είναι και η πιο σημαντική. Τώρα, όσον αφορά στους κακόβουλους, καλώς υπάρχουν, γιατί είναι εκείνοι, που ερήμην τους, με κάνουν καλύτερη και πιο δημιουργική. Χρειάζονται και οι κακόβουλοι, για να παίρνουμε μπρος να πεισμώνουμε και να γινόμαστε καλύτεροι.

10) Το περιβάλλον της πόλης, σε εμπνέει; Πιστεύεις πως αν ζούσες στην Αθήνα -έζησες μερικά χρόνια νομίζω- θα έγραφες διαφορετικά;

Η φυσική ομορφιά της πόλης μου, ναι, σαφώς και με εμπνέει. Υπήρξε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που πηγαινοερχόμουνα Αθήνα, Γιάννενα, μοιρασμένη σε δύο πόλεις, με εντελώς διαφορετική κουλτούρα, που ναι μεν τα ερεθίσματα ως προς την συγγραφή ήταν διαφορετικά, όμως ο τρόπος που έγραφα, παρέμενε ο ίδιος, εννοώ το ίδιο στυλ. Πιστεύω πως όταν γεννιέσαι με αυτό το “σαράκι”, όπου και να βρίσκεσαι θα υπάρχει έμπνευση και δημιουργία.

11) Γράψε μας για το βιβλίο σου.. Σε τι αναφέρεται..

Όπως προανέφερα, αρχική ανάγκη του συγκεκριμένου βιβλίου ήταν η ανάγκη του μοιράζομαι. Ήταν ένας καλός αρωγός για να ξεκινήσω την υλοποίησή του. Θέμα του κάποια βιώματά μου, που σκοπό έχουν να ταυτιστούν με αυτά όσο περισσότεροι άνθρωποι γίνεται. Είναι κείμενα με συνοχή, αρχή-μέση-τέλος, θέλοντας μέσα από αυτά κάποιοι να δούνε δικά τους βιώματα, να προβληματιστούνε, να σκεφτούνε, να αναθεωρήσουν και να αρχίσουν να μοιράζονται. Να μην φοβηθούν να χορέψουν το τανγκό της δικής τους ψυχής. Άλλωστε, η μόνη αλήθεια μας είναι η ψυχή και δυστυχώς για αυτή, δεν κάνουμε τίποτα… συνεχώς την παραγκωνίζουμε. Να γίνει το εγώ, εμείς και όλοι μαζί, να καλυτερεύσουμε τον κόσμο μας. Το πιστεύω ακράδαντα ότι μπορούμε, αρκεί να μάθουμε να μοιραζόμαστε.

12) Θα συνεχίσεις το γράψιμο; Ετοιμάζεις κάτι καινούργιο; …

Όσο μου επιτρέπει ο Θεός, θα συνεχίσω να γράφω. Έτσι ήρθα σε αυτόν τον κόσμο και έτσι θα φύγω. Ναι, γράφω ήδη το δεύτερο βιβλίο μου, το οποίο και πάλι, θα είναι βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, όπως τα βίωσαν κάποιοι συνάνθρωποι μας, τους οποίους ευχαριστώ πολύ, που μου τα εμπιστεύθηκαν. Περισσότερα, προσεχώς…

13) Απομονώνεσαι για να γράψεις, ή μπορείς να γράφεις και σ’ ένα πολύβουο περιβάλλον; Πιστεύεις πως η απομόνωση βοηθάει το άτομο στο να σκέφτεται καλύτερα, βαθύτερα και να γράφει πιο όμορφα;

Ναι, απομονώνομαι πάντα όταν γράφω και αυτό έχει τίμημα, για τους άλλους πιο πολύ. Ξέρεις οικογένεια, φίλοι, χάνομαι από την πραγματικότητα. Γίνομαι ίσως και πιο δύστροπη, πιο παράξενη, γιατί είμαι εκεί στο αλλού, που, αλίμονο αν οι γύρω σου δεν μπορούν να κατανοήσουν…τότε προκύπτουν παρεξηγήσεις. Εμένα προσωπικά, η απομόνωση… ναι, με κάνει να γράφω πιο όμορφα, πιο αληθινά, είμαι όλη εκεί.

Στη ζωή πορεύεσαι πάντα με τον αριθμό δύο. Αγάπη-Μίσος, Χαμόγελο-Δάκρυ, Φως-Σκοτάδι, Ζωή-Θάνατος, Ψυχή-Σώμα. Το ενδιάμεσο είναι απλά η ύλη της ύπαρξής σου, που προσπαθεί να ισορροπήσει την αντίφαση. Αν καταφέρεις να δεις την ουσία μέσα στις δυάδες, τότε θα έχεις την ευλογία να λέγεσαι Άνθρωπος.

Νεφέλη Π.Ζ.

Σύντομο Βιογραφικό για την Νεφέλη Π.Ζ.

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα το 1973. Είναι παντρεµένη, έχει δύο παιδιά και εξακολουθεί να µένει στα Ιωάννινα. Έχει λάβει µέρος στην αστική µη κερδοσκοπική εταιρεία πολιτισµού «Artspot», στους διαγωνισµούς διηγήµατος «Λόγω Τέχνης» και στο ηλεκτρονικό λογοτεχνικό περιοδικό «Λογοτεχνικό Μπιστρό της Στέλλας», όπου και δηµοσιεύθηκε ένα ποίηµά της, στο αφιέρωµα για την παγκόσµια ηµέρα ποίησης. Τρία από τα ποιήµατά της είναι µεταφρασµένα στα αγγλικά και είναι υποψήφια για δηµοσίευση στο ανθολόγιο της Ακαδηµίας Ειρήνης της ΟΥΝΕΣΚΟ. Ασχολείται επίσης, ερασιτεχνικά µε τον χορό και τη φωτογραφία.


Leave a Reply

