Φυτικές ίνες, δίαιτα και υγεία

pasta_olikis_alesisΟι φυτικές ίνες ή ακατέργαστες ίνες είναι το σύνολο των οργανικών συστατικών των μεμβρανών των κυττάρων και των σκελετικών συστατικών ενός φυτού, που παραμένουν κατά την χημική ανάλυση των τροφίμων, μετέπειτα από την απομάκρυνση της πρωτεΐνης, του λίπους & των μη αζωτούχων εκχυλίσιμων υλών.

Δεν Αδυνατίζουν

Είναι λανθασμένη η αντίληψη ότι οι φυτικές ίνες πρέπει να περιλαμβάνονται στη διατροφή μας, επειδή έχουν πολύ λίγες θερμίδες και κατά συνέπεια, βοηθούν στο αδυνάτισμα ή τη διατήρηση της σιλουέτας μας. Η αλήθεια είναι πως η διαφορά θερμίδων ανάμεσα στα προϊόντα ολικής αλέσεως και τα αντίστοιχα πλήρη τρόφιμα είναι ελάχιστη.

Ωστόσο, είναι απαραίτητο να καταναλώνουμε τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, προκειμένου να βοηθήσουμε στην καλύτερη υγεία του οργανισμού μας. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι οι ακατέργαστες ίνες βοηθούν στην καλή λειτουργία της καρδιάς, αφού δεσμεύουν μεγάλο μέρος της χοληστερίνης και του εντέρου, που αμέσως μετά την κατανάλωσή τους κινητοποιείται και επιπλέον, απομακρύνοουν τις επικίνδυνες ουσίες απ’ αυτό.

Τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως συνίστανται και από τους γιατρούς, σε ασθενείς με σακχαρώδη διαβήτη, αφού οι σύνθετοι υδατάνθρακες και οι φυτικές ίνες, διατηρούν σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης.

Τώρα, όσον αφορά στη σιλουέτα μας, η συμβολή τους είναι σημαντική, καθώς η κατανάλωσή τους μας δημιουργεί ευκολότερα το αίσθημα του κορεσμού και συνεπώς, καταλήγουμε να τρώμε μικρότερες ποσότητες.

Η αυξημένη κατανάλωση λαχανικών, δημητριακών και προϊόντων τους, όπως ζυμαρικών, οσπρίων, αλλά και φρούτων, που παρατηρείται ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νηστείας, έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά η πρόσληψη φυτικών ινών και να προσεγγίζεται περισσότερο ο στόχος των 20-35 γραμμαρίων (που είναι ο επιθυμητός) φυτικών ίνων ημερησίως, για την καλή υγεία του πεπτικού μας συστήματος και όχι μόνο.

Τα τρόφιμα που περιέχουν μεγάλες ποσότητες φυτικών ινών είναι:
  • Φρούτα
  • Λαχανικά
  • Δημητριακά
  • Ανεπεξέργαστα Ζυμαρικά
  • Μαύρο ψωμί

 

Θερμιδομετρητής φυτικών ινών:
  • 1 φέτα Ψωμιού ολικής αλέσεως                 60 Θερμίδες
  • 1 φέτα λευκού Ψωμιού                               65 Θερμίδες
  • 100 γραμ. Ζυμαρικών ολικής αλέσεως   320 Θερμίδες
  • 100 γραμ. Ζυμαρικών κανονικά              350 Θερμίδες
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s