Θερμίδες – Πάχος – Μεταβολισμός

diet-planΓια μια υγιεινή διατροφή και τη σωστή και κατάλληλη δίαιτα, θα πρέπει πρώτα να ελέγξετε τις θερμίδες σας, ώστε να καταλάβετε το ρόλο που παίζουν, τη χρησιμότητα και όλα τα μυστικά τους.

Τι είναι οι Θερμίδες

Με λίγα λόγια, θερμίδες είναι η μονάδα μέτρησης που δείχνει την ενέργεια κάθε τροφής.

Όλοι μας ξέρουμε ότι τρώμε για να ζήσουμε και ότι ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να λειτουργήσει και να συντηρηθεί χωρίς τροφή. Η πρόσληψη τροφής μας χρειάζεται, ώστε να πάρουμε τις αναγκαίες θερμίδες για να μπορέσει να αναπτυχθεί ο οργανισμός μας, αλλά και για να αντικαταστήσει τα κύτταρά του, που φθείρονται συνεχώς. Με την σίτιση εξασφαλίζεται η σωστή λειτουργία των διαφόρων οργάνων μας (καρδιά, πνεύμονες, αδένες, νεφρά, εγκέφαλος κ.λ.π.).  Η τροφή δίνει ενέργεια για όλα αυτά, η οποία προσμετράτε με τις θερμίδες. Όταν δεν υπάρχει τροφή, δεν υφίσταται ενέργεια. Οτιδήποτε και να κάνουμε, χρειαζόμαστε ενέργεια. Ακόμη και όταν κοιμόμαστε. Ο οργανισμός μας για να ειδοποιήσει ότι χρειάζεται ενέργεια-θερμίδες, μεταχειρίζεται την πείνα. Και τότε… τρώμε.

Πως δημιουργείται το Πάχος

Σε πολύ λίγες περιπτώσεις παχυσαρκίας, φταίει η κληρονομικότητα ή διάφορες ορμονικές ανωμαλίες. Συνήθως, το πάχος είναι αποτέλεσμα υπερβολικής κατανάλωσης φαγητού και λανθασμένης επιλογής ειδών διατροφής. Η ποσότητα της τροφής-θερμίδας που χρειάζεται κάθε άτομο, εξαρτάται από το φύλο του, το ύψος τους, το εάν εργάζεται πολύ – λίγο – ή καθόλου.

Πολλές φορές όμως, τρώμε περισσότερο απ’ ότι ο οργανισμός μας χρειάζεται. Αυτή η παραπανίσια τροφή, εφόσον δεν ξοδεύεται, στοιβάζεται στο σώμα με τη μορφή λίπους και τα κιλά του σώματος αυξάνουν. Βέβαια, πολλές θερμίδες που παίρνουμε με την τροφή μας ξοδεύονται με τις διάφορες δραστηριότητές μας.

Τρεις είναι οι βασικές αρχές που οι θερμίδες επηρεάζουν το βάρος του σώματος μας.

  • Αν οι θερμίδες που παίρνουμε με το φαγητό μας είναι ίσες σε αριθμό με τις θερμίδες που ξοδεύουμε με τις διάφορες εργασίες που κάνουμε, τότε το βάρος του σώματός παραμένει το ίδιο.
  • Αν λαμβάνουμε περισσότερες θερμίδες απ’ όσες ξοδεύουμε, τότε παχαίνουμε.
  • Αν παίρνουμε με το φαγητό μας λιγότερες θερμίδες απ’ όσες καταναλώνουμε, τότε αδυνατίζουμε.

Για παράδειγμα, αν παίρνετε κάθε μέρα 257 θερμίδες περισσότερες απ’ όσες χρειάζεται ο οργανισμός σας, θα παχύνετε 1 κιλό σε ένα μήνα. Στο τέλος δε του χρόνου, θα έχετε παχύνει 12 κιλά! Και να σημειώσουμε, ότι οι 257 θερμίδες αναλογούν σε 1 μικρό κομμάτι απλό κέικ, περίπου 50 γραμμαρίων. Καταλαβαίνετε λοιπόν, το πόσο σημαντικό είναι να προσέχουμε τη διατροφή μας και να ελέγχουμε το βάρους μας, τηρώντας ένα ημερολόγιο διατροφής. 

Τι είναι ο Βασικός Μεταβολισμός

Φυσικά, τα κιλά μας είναι και θέμα μεταβολισμού. Ο βασικός μεταβολισμός, που είναι η ελάχιστη ποσότητας ενέργειας των θερμίδων που χρειάζεται ένας άνθρωπος νηστικός σε απόλυτη ακινησία, ποικίλλει από άτομο σε άτομο. Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να αυξήσει τις τιμές του βασικού μεταβολισμού, ενώ αντιθέτως μια κακή διατροφή ή εξαντλητική δίαιτα μπορεί να τις κατεβάσει. Άλλωστε, ο βασικός μεταβολισμός είναι ανάλογος με το αν πρόκειται για άνδρα ή γυναίκα, αν είναι ψηλό ή κοντό το άτομο, το βάρος του σώματός του και το βαθμό λειτουργίας των αδένων που εξασφαλίζουν οι έσω εκκρίσεις του οργανισμού.


Προσεχώς, θα σας παρουσιάσουμε ανάλυση για τα οφέλη του Θερμιδομετρητή.

.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s