Πρωην-ή Λάμψη2

Κεφάλαιο 2ο: ( Συνέχεια από το 1ο Κεφάλαιο )

sxeseis2

SURPRISE!

Όλες οι σχέσεις έχουν πόρτες που ανοιγοκλείνουν. Ένα τυχαίο ανοιγοκλείσιμο μπορεί, κάποια στιγμή, να επαναφέρει μια Πρώην στη ζωή σας.

Όχι κι ό,τι καλύτερο, ομολογουμένως. Όταν, όμως, από την πόρτα μπουκάρει το αστέρι με την colgate λάμψη του, πρέπει ευθύς αμέσως να βάλεις μαύρα γυαλιά. Το γυαλί επιβάλλεται τόσο στις εκλείψεις, όσο και στις εκπλήξεις: στις μεν για να μην τυφλωθείς, στις δε για να μην φαίνεται το βούρκωμα στο μάτι.

Στη δική μου «έκπληξη», η Πρώην ήρθε σε τέτοια απειλητική θέση σε σχέση με μένα, που το πρώτο μου αντανακλαστικό ήταν να κάτσω να μου κάνει επιθετικό φάουλ. Θα συνεργάζονταν με τον αγαπημένο για 3 μήνες. Έβλεπα σενάρια: ο χρόνος που (ξανα)περνούσαν μαζί, η στενή συνεργασία τους, οι έξοδοι μετά τη δουλειά «για ένα», τα οποία θα γίνονταν «δύο», τα οποία έφερναν το ξάφνιασμα στο μάτι που πήγε πέντε η ώρα το πρωί.. «Μα, τί θα πει η κοπέλα σου». «Η.. ποιά;». Παραλογιζόμουν. Το αστέρι της είχε ξεπηδήσει μέσα από την τούρτα, σαν σουρεάλ Μέριλυν, μόνο που στην φαντασία μου κρατούσε ούζι και με καθάριζε ανελέητα στο δικό μου πάρτι γενεθλίων.

STARSTRUCKED

Κι έρχεται η στιγμή που η πρώην-Αστέρι μπαίνει στην ζωή του δυναμικά – αν είχε βγει και ποτέ. Εσύ τι κάνεις;

Εγώ ακολούθησα ένα αυστηρό πρόγραμμα αυτο-λύπησης –παύλα– άρνησης –παύλα– ψευτο-κουλ διάθεσης. Με άλλα λόγια: δεν μίλησα για τον τρόμο που ένιωθα. Το αστέρι με πλησίαζε απειλητικά κι εγώ, αντί να δείξω ότι σκάω από την ζέστη (άντε, ζήλια), το έπαιζα ότι ήμουν σε τρόπικαλ διάθεση. Ενώ ήθελα να την μαυρίσω στο ξύλο, το έπαιζα ότι μαύριζα το κορμί μου στις αναμφίβολα φωτεινές αχτίδες της. Λάθος!

Λες και δεν είχα ήδη κάνει τα πρώτα στραβοπατήματα, είπα να πάρω φόρα και να βγω εντελώς στο αντίθετο ρεύμα. Νόμιζα ότι θα έγιανα αν έκανα ασκήσεις ομοιοπαθητικής στην κατάσταση: την έβλεπα στην τηλεόραση; Παίνευα τον τρόπο που μιλάει. Διάβαζα κάτι σε περιοδικό για το Αστέρι; Επαναλάμβανα σε κείνον τα μεγάλα νοήματα που έβγαιναν απ’ το στόμα της, λες κι ήμουν γκρούπι.

Άμα ακολουθείς τακτικές άρνησης και ψεύτικης συμπεριφοράς με πινελιές του «δήθεν» κουλ, καλύτερα να είσαι προετοιμασμένη για τις συνέπειες. Οι οποίες, δεδομένου ότι οι άνδρες είναι γενικότερα περισσότεροι αφελείς από μας, δεν είναι ποτέ αυτό που περιμέναμε να «πετύχουμε». Στην δική μου περίπτωση, ο αγαπημένος μου νόμισε –δικαιολογημένα- ότι είμαι μεγάλη θαυμάστρια του Αστεριού και βάλθηκε να μας γνωρίσει. Και δωσ’ του αυτός τα προτείνει εξόδους και δωσ’ του εγώ να εφευρίσκω δικαιολογίες για να μην παραβρίσκομαι.

Πλέον δεν έβλεπα καν εκείνον – ή εμένα. Έβλεπα μόνο τη λάμψη της. Και σκουντούφλησα κατά μέτωπο στον τοίχο. Το άστρο της έλαμπε πιο δυνατό από ποτέ, ζεσταίνοντας όποιον στεκόταν δίπλα της – τον αγαπημένο μου, στην προκειμένη περίπτωση. Στο μυαλό μου η αντίστροφη μέτρηση είχε αρχίσει, μέχρι να εκτοξεύονταν κι ο δυο τους στο διάστημα, αφήνοντας πίσω τους καπνούς σε σχήμα καρδιάς.

ΠΕΡΠΑΤΩΝΤΑΣ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΠΥΡΓΑΚΙ ΑΠΟ ΑΜΜΟ

Κάθε σχέση που κάνουμε είναι ένα πυργάκι από άμμο, το οποίο μπορεί να ‘χει δύο μοίρες: είτε να μείνει εκεί που το αφήσαμε, αλλάζοντας διαρκώς σχήματα, είτε να ποδοπατηθεί. Και μόνο εσύ ή αυτός μπορείτε να το ποδοπατήσετε: κανείς άλλος. Όσοι μεγάλο αστέρι κι αν είναι η Πρώην.

Υπάρχουν στιγμές σε κάθε σχέση που συνειδητοποιούμε ότι υπνοβατούμε. Εκείνες οι στιγμές – που ξαφνικά ανοίγουμε τα μάτια μας και βλέπουμε ότι στεκόμαστε γυμνές στην άκρη του μπαλκονιού με τα χέρια προτεταμένα σαν το ζόμπι – δεν πρέπει να τις αφήνουμε να περνάνε ανεκμετάλλευτες. Όταν άνοιξα τα δικά μου μάτια, κατάλαβα ότι έπρεπε να ρίξω την μάσκα της «άνετης» και ν’ αφήσω τον καλό μου δει το πραγματικό μου πρόσωπο – που είχε πρασινίσει από τη ζήλια. Άλλωστε, όπως όλες οι μυημένες στο σπορ θα ομολογήσουν, η υποκρισία είναι αναπάντεχα εξοντωτική. Ο αγαπημένος έπεσε από τα σύννεφα όταν του είπα ότι θέλω να την πιάσω το αστέρι απ’ το μαλλί, παρά να της σφίξω το χέρι.

Περιέργως, όσο «ξεγυμνωνόμουν» μπροστά του, τόσο πιο κοντά ερχόμασταν. Έμαθα ότι η Σταρ-ένια κι εκείνος επανάκτησαν την σχέση τους, σε φιλικό επίπεδο. Κατάλαβε, είπε, ότι πάντα θα την αγαπάει – σαν ΦΙΛΗ. Αφού καταράστηκα την κακοτυχία μου –«μα, τόσες γκόμενες είχε μετά τη Σταρένια, με μένα έπρεπε να του ‘ρθει η έμπνευση ν’ ανανήψει σχέσεις μαζί της;… Κλαψ!»- συνειδητοποίησα ότι τόσον καιρό ήμουν απόλυτα απορροφημένη στο να παρακολουθώ τις φανταστικές αχτίδες της, με αποτέλεσμα να ξεχάσω να κοιτάξω τον άνθρωπο απέναντί μου.

ΕΛΑ ΣΤΑ ΣΥΓΚΑΛΑ ΣΟΥ

Δεν είσαι άτυχη αν ο καλός σου γεφυρώσει χάσματα από το παρελθόν του όσο είναι μαζί σου. Αντιθέτως, είσαι τυχερή, γιατί μόνο όταν κάποιος αισθάνεται συναισθηματικά πλήρης αποκτά τη δύναμη να κοιτάξει πίσω, να βρει τα κενά και να τα στοκάρει.

Επειδή η εμπειρία μου με έκανε σοφότερη, ας μοιραστώ τους χρησμούς μου. Όταν έχουμε να κάνουμε με εισβολές αστέρων από το παρελθόν του, είναι πιθανό να κάνουμε αρκετά λάθη, κρίνοντας από το λαμπρό παράδειγμά μου:

Ένα από αυτά είναι να μην βλέπεις ότι, για κείνον, εσύ είσαι η σταρ. Να νιώθεις «λίγη» μπροστά στην επιτυχία της διάσημης πρώην του, αφού έχεις πέσει βαθιά στην τρύπα της άνισης σύγκρισης. Αυτό πρέπει να το παλέψεις με την σκέψη ότι εκείνος δεν βλέπει την επιτυχία της πρώην του με τα δικά σου μάτια. Εκείνος ξέρει πολλά περισσότερα για εκείνη κι η εικόνα του αστεριού που σε τυφλώνει πιθανώς για εκείνον να μην υπάρχει καν. Ενώ για σένα μπορεί να είναι Εκείνη, με «Ε» κεφαλαίο, γι’ αυτόν είναι απλώς εκείνη, με το μικρό της όνομα.

Όταν κοιτάς το αστέρι από κάποια σελίδα περιοδικού ή μέσα από το γυαλί της τηλεόρασης, καλό είναι να θυμάσαι ότι ανταγωνισμός δεν υπάρχει. Η επιτυχία, όπως κι η αποτυχία, έχει να κάνει με πολλούς παράγοντες, οι οποίοι δεν σχετίζονται απαραίτητα με την αξία του ατόμου. Αυτό δεν σημαίνει ότι όσοι είναι αναγνωρισμένα «επιτυχημένοι» δεν έχουν αξία. Αλλά πρέπει να θυμόμαστε ότι οι παράγοντες της τύχης, της σκληρής δουλειάς, της τοποθέτησης προτεραιοτήτων, έχουν συμβάλει πολύ στο τελικό αποτέλεσμα.
Οι συνθήκες ήταν διαφορετικές για εκείνη κι έφτασε εκεί που έφτασε. Το γεγονός ότι εσύ δεν έχεις φτάσει ακόμα στο επίπεδο της αναγνωρισιμότητάς της δεν σημαίνει ότι δεν είσαι ικανή σ’αυτό που κάνεις.

Γενικότερα μιλώντας, είναι λάθος να αξιολογούμε τη σχέση μας -ή εμάς τις ίδιες- με βάση ανθρώπους ή καταστάσεις που βρίσκονται έξω από την σχέση. «The grass is always greener on the other side», λένε οι Άγγλοι κι έχουν δίκιο: πάντα κάτι θα βρίσκουμε να μας «θαμπώνει» όταν κοιτάμε έξω από μας.

Τα πράγματα, όπως πάντα όταν μιλάμε για άνδρες, είναι απλά: εκείνος δεν μπαίνει στη διαδικασία να κάνει σχέση μαζί σου αν δεν είσαι πιο ταιριαστή για αυτόν. Άγραφος νόμος: οι σχέσεις βελτιώνονται και δεν δημιουργούμε καινούριες αν δεν μας δίνουν αυτό που μας έλειψε και ξέρουμε, πια, ότι θέλουμε.

Στην τελική, ξέρεις γιατί είναι μαζί σου κι όχι μαζί της. Άσε το φως της να σβήσει σιγά-σιγά, πάρε τον καλό σου αγκαλιά και μην κλείνεις τις κουρτίνες. Στο κάτω-κάτω, το γεγονός ότι εκείνη λάμπει στα μάτια σου σημαίνει μόνο ένα πράγμα: ότι εσύ είσαι ακόμα πιο λαμπερή. Και δεν το ξέρεις. Χαζή.

Εκείνη λάμπει στον έξω κόσμο, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα το μέτρο σύγκρισής του με σένα. Είναι απαράβατη αλήθεια ότι κάνουμε νέες σχέσεις μόνο εάν ο/η επόμενος/η μας δίνει κάτι περισσότερο απ’ ότι ο/η προηγούμενος/η. Αυτό λέει κι η λογική, όχι μόνον εγώ.
Εκείνο που θα έπρεπε να είχα αναλογιστεί δεν είναι γιατί είμαι τόσο άτυχη, αλλά τί καλό είχα κάνει σ’αυτόν τον άνθρωπο κι έγινε έτοιμος να ανακτίσει χαμένες σχέσεις. Μόνο όταν είμαστε πλήρεις – έστω, για λίγο – έχουμε την δύναμη να κοιτάξουμε πίσω, να δούμε τα κενά και να τα στοκάρουμε.

Βάλια Γιάνναρου

Leave a Reply

