Η αυπνία ισοδυναμεί με μερικά επιπλέον κιλά

ypnos

Η αυπνία – λιγότερες από 6-8 ώρες κάθε βράδυ σε τακτική βάση – αναστατώνει τις ορμόνες που ρυθμίζουν το μεταβολισμό μας και μπορεί να αυξήσει το βάρος μας.

Η μία από τις αποκαλούμενες ορμόνες της πείνας είναι η λεπτίνη, η οποία παράγεται από τα λιποκύτταρα και ταξιδεύει στον εγκέφαλο (υποθάλαμο), όπου εκεί ενεργοποιεί τα κύτταρα του κορεσμού. Όταν τα επίπεδα της λεπτίνης είναι χαμηλά αισθανόμαστε χορτάτοι.

Η δεύτερη είναι η γκρελίνη, που παράγεται στο στομάχι και αντίστοιχα στον υποθάλαμο ενεργοποιεί τα κύτταρα της πείνας. Στην περίπτωση της αυπνίας τα επίπεδα της γκρελίνης είναι υψηλότερα και κατά συνέπεια αισθανόμαστε πεινασμένοι.

Επειδή, οι λίγες ώρες ύπνου προκαλούν αλλαγές σ’ αυτές τις ορμόνες και στον τρόπο που ο οργανισμός απορροφά τις τροφές, δεν έχουμε παρά να κοιμόμαστε συγκεκριμένες ώρες και να μην ασχολούμαστε με νοητική δραστηριότητα, τουλάχιστον μιάμιση ώρα πριν από τον ύπνο. Αυτά σας τα λέω ως παθούσα, αφού τον τελευταίο καιρό διαπίστωσα πως η ζυγαριά μου δείχνει πως έχω παχύνει 2 κιλά. Το έψαξα το θέμα και έβγαλα το συμπέρασμα πως η αυπνία μου έχει διαταράξει τις ώρες σίτισής μου και με έχει κάνει να τρώω ακατάστατα.

Είπα λοιπόν, να σας ενημερώσω και σας για να προλάβετε τη ζημιά, τουλάχιστον εσείς! Προσωπικά, αποφάσισα να εκμεταλλευτώ την τελευταία ώρα της ημέρα μου, χαλαρώνοντας – κάνοντας ένα ζεστό μπάνιο, ακούγοντας μουσική στον καναπέ μας – γιατί το να είμαι συνέχεια στον υπολογιστή και να γράφω άρθρα, δεν βοηθάει ούτε τη σιλουέτα μου, ούτε την υγεία μου.

2 thoughts on “Η αυπνία ισοδυναμεί με μερικά επιπλέον κιλά

Leave a Reply

